Het nieuwe pasgemiddeld is . . .

Nu het seizoen er weer op zit is iedereen natuurlijk benieuwd naar zijn/haar nieuwe pasgemiddelde.
Ben je gestegen of gedaald  ? Hoe wordt het eigenlijk berekend ?
Het is op zich  niet zo moeilijk.
De NBF app op je smartphone laat, zodra alle scores van ook de huisleague(s) zijn doorgegeven, op het einde van het seizoen al je meetellende resultaten zien.

In een seizoen doe je mee aan een huisleague. Misschien doe je zelfs wel mee aan  2 huisleagues of val je soms  bij andere huisleagues binnen jouw vereniging in als reserve. Elke game die in welke huisleague dan ook gegooid is, wordt doorgegeven aan de NBF.

De games die je gooit tijdens andere officiële evenementen worden door de organiserende vereniging doorgegeven aan de NBF.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld Nationale League(s), toernooien, verenigingskampioenschap, etc.

Aan het einde van een seizoen worden alle gegooide games middels een vastgestelde wegingsfactor per soort evenement opgeteld.
Er zijn slechts 2 verschillende wegingsfactoren:  Huisleague-games tellen mee met een factor 1. Alle andere games worden met een factor 4 meegeteld.
Kijk hieronder maar eens naar een voorbeeld.

Je kunt dus stijgen maar ook dalen met je pasgemiddelde ten opzichte van het vorige seizoen.
Er is echter één beperking aangebracht door de NBF. Je kunt slechts 5 pins maximaal dalen.
Wanneer je meer dan 5 pins qua gemiddelde zou zakken dan ga je er dus slechts 5 naar beneden.
Is je gemiddelde meer dan dat van het vorige seizoen ? Dan krijg je dat nieuwe hogere gemiddelde op je nieuwe pas te staan.