Dag der kampioenen

Wanneer het einde van de competities is bereikt zijn de kampioenen van de drie verschillende speelavonden bekend.
Maar de vraag blijft natuurlijk: "Welk team is nu het beste team van de vereniging ?"
Daarvoor is de dag-der-kampioenen in het leven geroepen. (DDK)

Halverwege de huisleagues zijn de winterkampioenen al bekend geworden. Dat zijn de teams die op dat moment bovenaan stonden in de standenlijst. Zij hebben daarmee hun deelname aan de dag-der-kampioenen al veiliggesteld.
Samen met de 3 teams die op het einde van de competities bovenaan staan in de standenlijst gaan zij een mini-toernooi spelen om te bepalen welk team nu het beste team van de vereniging is.
Wanneer een team als beste eindigt in een van de huisleagues en ook al winterkampioen is geworden, dan neemt het team dat 2e is geworden in de eindstand van die betreffende huisleague het deelname ticket van de dag-der-kampioenen over.
In totaal doen er dus 6 verschillende teams mee aan dit evenement. (2 teams van de dinsdagavond, woensdagavond en donderdagavond)

Vanwege het feit dat de donderdagavondcompetitie een trio-league betreft, dienen de teams van de dinsdagavond en woensdagavond allemaal tijdig een 3e speler te regelen, spelend in een van de huisleagues. Het spreekt voor zich dat dit geen speler/speelster mag zijn uit een reeds geplaatst team voor de DDK. Er wordt gespeeld op handicapbasis.

Hoe er gespeeld gaat worden ? Dat wordt door het bestuur bepaald.
De winnaar van deze dag plus het team dat op de 2e plaatst eindigt, maken kans op uitzending naar het Zeeuwse teamkampioenschap.
Hier strijden dan de beste teams van BV Middelburg, BV Goes en BV Tholen tegen elkaar.
Of dit ook dit jaar weer georganiseerd gaat worden (en waar en wanneer dan) is nu nog niet bekend.
Als het zover is worden jullie allemaal tijdig op de hoogte gebracht.

Voor de dames en heren die in de huisleagues in de individuele klassementen als beste eindigen (mits zij voldoen aan het minimale percentage gegooide games), wordt er mogelijk ook een DDK-individueel georganiseerd.
Dit heeft echter alles te maken met:

a) beschikbare financiële middelen vanuit het bestuur
b) mogelijk geschikt tijdstip in het bowlinghuis

Er gaat tenslotte niets boven een mooie afsluiting van het seizoen

Even een opsomming van wat bijzonder feitjes over de editie 2023:

Er werd maar liefst 25x een 200-plus game gegooid van de 90 games die in totaal gespeeld werden.
Dat is bij 28% van alle games.

Bernadette Schijf behaalde het hoogste gemiddelde scratch over 5 games:  231,80.
Daar zat een hele mooie 289 games bij !

De 2 overige spelers die een gemiddelde boven de 200 wisten te behalen waren:

Henry van Steenis (220,80) en Mitchel van Gend (210,80).

Uitslag teams 2022-2023
DDK - Teams.pdf (58.77KB)
Uitslag teams 2022-2023
DDK - Teams.pdf (58.77KB)