Info

BV Tholen is op 13 februari 2015 opgericht en aangesloten bij de Nederlandse Bowling Federatie (NBF), de landelijke sportorganisatie waarin alle erkende bowlingverenigingen zijn georganiseerd.
Momenteel zijn er rond de 115 aangesloten verenigingen. BV Tholen is de jongste vereniging in de provincie Zeeland.
BV Tholen speelt haar wedstrijden vanaf september 2015 in Bowlingcentrum De Thoolse Brug in Tholen, een nieuw bowlinghuis
dat medio maart 2015 haar deuren heeft geopend.

Bowlen als sport
Iedereen heeft weleens op een familie- en/of personeelsfeestje of zomaar als sportieve ontspanning een balletje gegooid. We noemen dit recreatief bowlen. Een hele leuke bezigheid maar met een wedstrijdelement wordt bowlen nog veel leuker en om beter in te worden moet er eigenlijk geoefend worden om ook de techniek en tactiek van het bowlen onder de knie te krijgen. Naast het competitieve element betekent het bowlen in verenigingsverband dat men ook op een sportieve wijze snel tot sociale contacten komt.
In Nederland zijn momenteel ongeveer 8.500 sportbowlers die het bowlen in verenigingsverband beoefenen en u hoeft geen “professional” te zijn om ook hieraan mee te doen.
BV Tholen is een nieuwe, jonge vereniging met enthousiaste leden die met elkaar een fijne en gezellige vereniging vormen.
Een vereniging waar de leden zich thuis voelen en elkaar in een plezierige sfeer ontmoeten. Wie weet mogen wij u binnenkort ook als lid van onze vereniging begroeten, want ook u bent van harte welkom! Bowlen een sport voor iedereen! Bowlen is één van de sporten die je al op jonge leeftijd en tot op hoge leeftijd kunt beoefenen, een sport voor alle leeftijden.

Bowlingvereniging Tholen organiseert wekelijkse competitieavonden waarbij u in competitieverband kunt spelen.
U heeft de keuze uit de dinsdag, woensdag of donderdagavond.
Natuurlijk bent u wel afhankelijk of er plaats is op deze avonden. Zomaar een avond meespelen in de competitie kan echter niet.
Er dient altijd voor een heel seizoen (zo'n 30 speelavonden gemiddeld) te worden ingeschreven.
Er wordt gespeeld in "Bowling en Eeterij de Thoolse Brug" gevestigd aan de Stevinlaan 1a 4691 SM Tholen.
De competitieavonden starten altijd om 20:00u.
De medewerkers van de Thoolse Brug en het bestuur van de vereniging staan u graag te woord en kunnen u meer informatie verschaffen.

Public relations BV Tholen
Deze informeert u over allerlei zaken en over op handen zijnde activiteiten via deze website, via email, via een nieuwsbrief en/of via het publicatiebord in het bowlingcentrum.
Verder ontvangen alle leden 6 keer per jaar van de Nederlandse Bowling Federatie het blad Bowlen.nl.

Met vriendelijke groet,

Bestuur bowlingvereniging Tholen