Huisleagues

Wie speelt er in welk team ? Welke teams spelen op welke avond en/of baan en wanneer wordt er gespeeld ?
Dit alles is terug te vinden onder de gewenste huisleague-menukeuze. De resultaten van de wekelijkse competitie-avonden en de tussenstand van de supergame zijn terug te vinden onder de menukeuze:  'Diversen - - Uitslagen' .

De basisspelregels van de handicapleagues zijn:

Spelersgemiddelden
Spelers spelen de eerste avond met het pasgemiddelde verstrekt door de NBF.
Indien de speler geen pasgemiddelde heeft wordt deze berekend na de eerste speeldag.

Invallers
Invallers spelen met gemiddelde welke op de standenlijst staat.
Indien voor de eerste keer wordt ingevallen dan geldt het pasgemiddelde als start van seizoen.

Handicap
Voor de handicapleague geldt dat de handicap bepaald wordt aan begin seizoen, aan de hand van het dan geldende pasgemiddelde.
Er geldt een maximale handicap van 64.
De handicap is 80% van 230. Voorbeeld gemiddelde 170 geeft 230-170= 60 x 80% = 48 Hcp.

Blindscore
Indien een team geen invaller heeft wordt een blindscore toegepast voor de afwezige speler.
Deze bedraagt het gemiddelde van de speler minus 15 plus de bijbehorende handicap bij een handicapleague.
Deze blindscore wordt alleen gebruikt voor het bepalen van de teamscores en wordt niet opgenomen in de totaal standenlijst.

Incompleet team
Indien een team niet compleet is, kan het team voor de ontbrekende speler geen punten behalen.
De tegenstander van de ontbrekende speler speelt tegen de blindscore van die speler. (Pas- of Leaguegemiddelde minus 15*)

ad *  Als een invaller geen leaguegemiddelde heeft wordt uitgegaan van het pasgemiddelde.

Inhalen speelavond
De huisleagues bestaan uit veel speelavonden. Daarbij kan het natuurlijk voor komen dat een team door ziekte of een andere ernstige reden niet compleet kan zijn op een speelavond en dat er op een ander moment ingehaald moet worden om zo geen competitievervalsing in de hand te werken.
Uitstellen of verzetten moet echter beperkt worden tot een minimum. ('Geen zin' is dus GEEN reden !)
Inhalen dient vóór de volgende speelavond te geschieden.
De inhaalmogelijkheden zijn o.a. dinsdag, woensdag en donderdagavonden tussen 18:30 - 20:00 of 20:00 - 21:30.
Of zondagochtend tijdens de trainingsuren tussen 11:30 - 13:00u.
Vooraf afstemming is vereist met de bowlingexploitant en de wedstrijdleider.

Supergame
Iedereen kan meedoen met de supergame hiervoor is €0,50 verschuldigd en dient op zelfde speelavond te worden voldaan.
De supergame invullen afgeven bij diegene die dit beheert of bij de wedstrijdformulieren.
Tevens op het wedstrijdformulier aangeven met een “s” voor de naam wie er supergame mee speelt..